SATU KATA YANG PANTAS AKU UCAPKAN ADALAH UCAPAN TERIMA KASIH ATAS KUNJUNGANNYA.....!!! JANGAN LUPA KOMENT YA....!!!!!!

Jumat, 04 Juni 2010

perjuangan cinta

by : hans

Aku masih belum rela mengaku tewas, dalam cinta.

Namun, apakah rasa cinta dan kasih sayang itu, jikalau bukan sesuatu yang datang hanya dari Tuhan? Siapakah yang bisa mengatakan “aku mahu cinta” lalu mengharapkannya dari permainan dunia, wang ringgit, dan perasaan dan kepercayaan yang luntur? Apakah cinta suatu permainan, yang berunsur suka-suka? Atau suatu perjudian, yang bergantung pada nasib? Atau suatu komoditi yang boleh dijual beli, dengan harta dan hadiah?

Aku fikir tidak, sama sekali.

Bagiku, cinta itu suatu perjuangan. Perjuangan mengenal diri, dan mengenal orang yang dicintai, dan mengenal Tuhan, Punca Segala Cinta. Perjuangan untuk mempertahankan niat, tujuan, punca, dan sebab cinta. Perjuangan yang memperingati kemuncak cinta yang pada suatu ketika adalah tempat terjadinya kita, dengan kuasaNya, dari segumpal darah. Perjuangan yang memperingati detik lahirnya kita ke dunia, yang diiringi doa, harapan dan Cinta yang melimpah ruah. Cinta yang telah memberi kita kehidupan hingga sekarang, dan juga cinta yang akan terus mengalir hingga ke akhir hayat, hingga ke akhir zaman, dan hingga selama-lamanya. Cinta yang hakiki, yang tidak akan pernah mati.

Oleh itu, jahanamlah mereka yang memperolok-olokkan cinta. Dan jahanamlah juga mereka yang tidak menentang, atau sebaliknya memberi sokongan, secara langsung atau tidak langsung, kepada mereka-mereka yang memperolok-olokkan cinta. Demi Tuhan, aku akan menentang kesemuanya mereka dengan keras, dari segala arah.

Sebab, aku yakin, ini suatu perjuangan; bukan permainan.

0 komentar:

Mau Berlangganan Artikel

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

RAYON AL GHAZALI MASA BHAKTI 2009-2010 © 2008 Por *Templates para Você*